fbpx

Jak jistě víte, před pár týdny jsme otevřeli nově zrekonstruovaný obchod na ulici Karoliny Světlé 9 a tento milník nás přivedl k myšlence ve stručnosti chronologicky shrnout vývoj brandu od samého počátku. Možná to něhoho z vás motivuje k tomu, aby tu cestu za svým snem vydržel. Možná to jiným z vás otevře oči a uvědomí si, že se nic neděje přes noc.

Rok 2005 – V šestnácti beru poprvé do ruky foťák a učím se ho ovládat. Po pár týdnech oslovuji na focení první holku.

Nejstarší digitální portfolio můžete vidět na TUMBLR / tady. Jsou tam fotky od roku 2010.

Rok 2005 až 2010 – zdokonaluji se ve fotografii a začínám si tím přivydělávat. Za peníze fotím prakticky vše – interiéry hotelů, kaváren, svatby, večírky, maturitní tabla. Volná tvorba je však zaměřena primárně na fotografování polonahejch holek.

Rok 2011 –  Nehoda na motorce a několikanásobné zlomeniny nohou, 72 dní v nemocnici, 6 měsíců na invalidním vozíku, přes deset operací, víc jak půl roku v rehabilitačním centru, celkově 4 roky léčení.

Rok 2013 – cesta do Brazílie. Přemýšlení o životě, o focení a zrození myšlenky brandu Girls Without Clothes.

Podzim 2013 – začátek brandu. Založení Facebooku a Instagramu. Vytvoření prvního loga.
Zjišťování informací potřebných k výrobě prvních potištěných trik.

Srpen 2014 – spuštění e-shopu, první kolekce, High Jump, měsíční tržby okolo 25.000 Kč, jedny z posledních poúrazových operací (těžká nehoda na motorce v roce 2011 měla za následek 10 operací a léčbu dlouhou čtyři roky).

Stěhování z Ostravy do Brna. Spaní na gauči u kámoše v garsonce. Celkové množství GWC trik už se nevleze pod gauč a jedna krabice se musí dát i na skříň. Denní dávka balíků se vleze do batohu, a tak se na poštu jezdí na skejtu. Otravné vypisování podacích lístků je časem zautomatizováno.

Rok 2015 – pár měsíců v Tatrách po boku ilustrátora Jozko Barde Murcka.
Vznik designu „Žijeme ve městech, v srdcích máme hory a oceán.“

První festivaly. Měsíční tržby okolo 30-50.000 Kč.

Stěhování do Prahy s vidinou otevření kamenného obchodu. Velká aktivita na designových marketech.

Osobní odběr v Praze? Může bejt. Bydlím ve třetím patře domu a mám dva spolubydlící.
Sklad a provozovnu e-shopu mám u sebe v pokoji. Kdo z vás si to pamatuje?!

Prosinec 2015 – první větší tržba! Za prosinec se prodalo zboží za 160.000 Kč.
Vypadá to, že se to po dvou a půl letech snahy začíná vracet.

Rok 2016 –  Otevření  první GWC provozovny na Bubenské 1.

Kancelář, provizorní ateliér a provozovna e-shopu v jednom. Kabinku nemáme, jsme přece Girls Without Clothes!

Krom kupování hotových triček na potisk, začínáme vytvářet a šít vlastní střihy. Pomocnou ruku s návrhem prvních v ČR šitých produktů nám podala Sasanca z konkurenčního brandu City Folklore!

Tržby pomalu rostou. V jednom už se to nedá zvládat.
První oficiální brigádník! (znáte ji jako Zuzku a dnes u nás stále pracuje jako vedoucí expedice)

Seznamujeme se také s návrhářkou Elen Kožusznikovou, která se po čase stává důležitou a stálou součástí GWC týmu.

V únoru je měsíční tržba 17.000 Kč. V prosinci se s měsíční tržbou dostáváme na 358 tis. Kč.

Vánoční kolekce z roku 2016.S tím už se dá pracovat!

Jaro 2017 – výhra 200.000 Kč v talentové soutěži Excelent – po svý ose.

Květen 2017 – pronájem obchodních prostor v Praze.

Červen 2017 – bod zlomu. Otevření prvního GWC obchodu na ulici Karolíny Světlé 9.
Měsíční tržby se pohybují okolo 300-400.000 Kč. Popularita brandu jde prudce nahoru!

Podzim 2017 – Tým se začíná rozrůstat o další členy. Prosincová tržba překračuje magickou hranici 1.000.000 Kč.

Začátek roku 2018 – je třeba si odpočinout a tak vyrážím na 6 týdenní cestu do JV Asie. I přesto, že jsem společenský typ a nemám rád samotu, opouštím svou komfortní zónu a odjíždím sám. Tým GWC brandu mi během mé cesty dokazuje, že zvládá fungovat samostatně a pro mne je to zásadní podnikatelský zlom.

To, že někdo něco udělá jinak, automaticky neznamená, že je to špatně.

Jaro 2018 – změna marketingového přístupu. Opouštíme designové markety a věnujeme více sil vlastnímu obsahu. První foto výlet na Kanárské ostrovy. Extrémně úspěšná kolekce Lanzarote s Claudií. Obchod v tichosti slaví rok své existence.

Podzim 2018 – po úspěšném fotovýletu na Lanzarote s Claudií zkoušíme druhý z Kanárských ostrovů Tenerife s modelkou Tess. Riskujeme. V Praze, kde prodáváme, je v prosinci teplota okolo nuly a my vyrážíme fotit do tepla.

Prosinec 2018  – měsíční tržba přesáhla hranici 2 mil. Kč.
Je třeba trošku zklepnout daně a tak vyměňujeme rodinnou Mazdu z roku 1996 za nový Jeep.

Leden 2019 – kamenná prodejna praská ve švech. E-shop už dál nejde obsluhovat odtud. Potřebuje větší sklad. Obchod by si zasloužil rekonstrukci. Ukončujeme odběr polotovarů a přecházíme kompletně na vlastní výrobu. Je to sice 2x dražší a asi 50x složitější, ale jinak to dělat nechceme. Naše dílna v Náchodě má nyní 8 švadlen na full-time.

GWC Brand clothing manufacture from Girls Without Clothes on Vimeo.

Únor 2019 – otevíráme provozovnu e-shopu na Ruzyni. Teď, když máme podchycenou expedici zboží z jiného místa můžeme konečně zavřít obchod a spustit rekonstrukci.

Duben 2019 – Na designu interiéru pracujeme už více než rok. Snažíme se aby byl nejen praktický, ale zároveň obsahoval všechny prvky, které definují GWC Brand. Štendry na oblečení vyrabíme z obrovských kamenů, minimalistický design neodvádí pozornost od oblečení, fotografická stěna měnící svůj vizuál s každou větší kolekcí a v neposlední řadě provokativní rudý neon znázorňující ženská prsa.
Rekonstrukce obchodu nás stála spoustu sil a téměr 3/4 mil. Kč.
S výsledkem jsme ale velmi spokojeni a posunul značku kus dopředu.

Květen 2019 – na opening party GWC Storu 2.0 přišlo okolo 200 lidí.

Nabíráme nové brigádníky. V týmu GWC nyní pracuje okolo 15-20 šťastných lidí.

Tak a je to! Jsme v cíli! 6 let života shrnuto do pár řádků a hromady fotek…

…tahle cesta ale rozhodně nekončí! Neustále pracujeme na zlepšování kvality našeho oblečení, vzděláváme se v materiálech, zjišťujeme nové možnosti výroby, ladíme procesy a hledáme způsoby, jak se prosadit také na mezinárodním trhu.

Od začátku totiž chceme vytvořit brand, který bude vyrábět v Česku, ale znát ho budou i v zahraničí.

A jako malej dárek, skrytý slevový kód „hodne_stesti“ na 15% slevu pro prvních 30 objednávek!

Díky, že jste s námi!

Pokračovat na e-shop

Author

Write A Comment