fbpx

Loni jsme jezdili na design markety. Letos jezdíme k oceánu. Je to easy. Účast na design marketech nás stála, světe div se, často kolem 20-25 tisíc za víkend. Ne, opravdu jsme tam nebyli zdarma, jak si spousta z vás myslelo. Samotný nájem stánku se většinou pohyboval okolo 15 tisíc Kč. Do toho připočtěte brigádnici, pronájem auta, nějaké serepetičky okolo, ať stánek trochu vypadá a jsme tam. Celé se to samozřejmě neobešlo bez hromady fyzické práce. Vybrat, spočítat a naskládat oblečení do krabic. Všechno to natahat do auta, vytahat ven, pak zas dovnitř a zas ven, 12 h denně, dva až čtyři dny po sobě postávat u stánku, ve kterém někdy foukalo, někdy pršelo a jindy bylo 40 °C ve stínu.

Další velká nevýhoda marketů byla ta, že jsme stánek nikdy neměli tak vypimpenej, aby neznámé kolemjdoucí dostatečně zaujal. 90% stánku zabraly krabice s hadrama a na jeho samotnej design už nebyl na těch 3×3 metrech prostor.

Potěcha očí i jiných částí těla. To je naše body Lanzarote.

Na začátku nám to možná trochu pomohlo, ale poslední rok už bylo marketů všude tolik, že jsme se po x dnech fyzicky velmi náročné práce, vraceli prakticky neustále v mínusu. „Je to reklama,“ říkali organizátoři.

Žijeme ve městech, v srdcích máme hory a oceán. A myslíme to sakra vážně.

Naše značka je založená na vizuálu. Na rozdíl od ostatních prodejců na marketech, kteří mají jen produkt, my máme i příběh a hromady kvalitního audiovizuálního obsahu na jeho propagaci. Pochopili jsme sílu sociálních sítí a komfort online prodejů.

Princip marketingu je ve výsledku stejnej jak online, tak offline.

  • počet oslovených uživatelů – množství lidí, kteří prošli kolem stánku
  • počet shlédnutí – množství lidí, kteří se na stánek podívali
  • počet komentářů – množství lidí, kteří do stánku vstoupili a něco nám řekli
  • počet lajků – množství lidí, kteří se při pohledu na náš stánek například usmáli
  • konverzní poměr – statistická pravděpodobnost, že se z návštěvníka marketu stane náš zákazník

Cesta na Lanzarote nás dohromady stála okolo 16 tisíc. Letenky jsem sehnal ve slevě z Berlína. Do Berlína a zpět do Prahy nás hodila Zuzka z našeho obchodu. Na ostrově jsme si auto půjčili u společnosti AutoReisen, ubytování jsme sehnali přes AirBnB, k tomu připočtěte nádrž a půl benzínu a něco na jídlo, které v Lidlu nestojí víc než u nás.

Nejnovější plavky půjdou už brzy do prodeje.
  • Dvě zpáteční letenky: 4.400 Kč
  • Cesta autem: Praha – Berlín – Praha – Berlín – Praha 3.000 Kč
  • Pronájem auta na ostrově: 1.400 Kč
  • Ubytování pro dva: 2.500 Kč
  • Benzín na Lanzarote: 2.000 Kč
  • Jídlo na Lanzarote: 2.500 Kč

Týden na Lanzarote nás tedy dohromady vyšel asi na 16 tisíc Kč. Pracovali / fotili / točili jsme asi 2-3 h denně. Následně jsme fotky a video nahodili na sociální sítě a prodali toho tolik, že bychom na marketu museli být dva měsíce v kuse. Aby to bylo fér, měli bychom do toho započítat i náklady na pronájem obchodu, práci copywritera, práci Zuzky na krámě, která všechno s láskou zabalila a odeslala, a tak dále. Stejně to ale vychází výrazně lépe a co je na tom nejlepší, byla to mnohem větší zábava. Byl to lifestyle, kvůli kterému celý brand před pěti lety vznikl.

Žijeme ve městech, v srdcích máme hory a oceán.

Na Lanzarote jsem s sebou vzal Claudii. Charismatickou krásku, které se i přes její českou národnost, odrážejí vlny silně v očích.

A kdyby jenom v očích…

Na jedněch z posledních fotek, co jsem v Česku udělal, mi vadila jedna věc. Nesladil jsem modelku s produktem a s prostředím. Ne každé holce sluší vše a ne každá holka se hodí do každého prostředí. Chápejte, když vyrobíme dlouhé volné šaty, chceme vám tím podvědomě ukázat, že v nich ucítíte volnost a svobodu, kterou nám život nabízí. Když tyhle šaty oblečeme na Claudii a necháme ji bosou běhat po pláži, je to trefa do černého.

Jejímu kouzlu jsme očividně nepropadli jenom my.

Taky jsme na Lanzarote jeli proto, že jsem chtěl pohnout s videem. V tom máme ještě velkej nevyužitej potenciál. Lidi videa milují. Na sociálních sítích pod nima vždy komentujou mnohem víc než pod fotkou. Po 13 letech focení jsem si více než jistý, že mám pro video vynikající základ. 13 let jsem se věnoval světlu, kompozici, práci s modelem. Je na čase k tomu přidat dynamiku kamery, pohyb před kamerou, střih, hudbu a zvukové efekty.

Po návratu z Lanzarote jsem si objednal nové video vybavení. Bohužel pro velký zájem o mnou zvolenou techniku na něj musím pár týdnů počkat, protože není skladem. Jakmile dorazí, vlítnu na to, jako by nebylo zítřka.

Za tohle by ti poděkovala i tvá plážová taška.

O tom, že se vám kolekce Lanzarote líbí není pochyb. Vidíme to ve statistikách prodejů. Otázkou však je – kam pojedeme příště? Pokud pro nás máte tip, napiště nám ho do komentářů! Peace.

Author

Write A Comment